تبلیغات
بهداشت تخصصی و سلامت

بهداشت تخصصی و سلامت
بهداشت،درمان،سلامتی 
قالب وبلاگ
نویسندگان
نظر سنجی
در مورد کدام مشکل بهداشت میخواهید اطلاعات داشته باشید (در صورتیکه پاسخ سایر است در بخش تماس با ما پیام خود را بگذارید)






ده اقدام برای سلامت مغز

 

حفظ سلامت مغز مانند سایر بخش های بدن و تناسب اندام باید مورد توجه قرار گیرد.

اتحادیه پژوهش های مغزی آمریکا می گوید: برای حفظ سلامت مغز و جلوگیری از کا کاهش عملکرد آن که با افزایش سن رخ می دهد، کار های زیادی می توان انجام داد که باید بخشی از برنامه تناسب کلی اندام ها باشد.

این اتحایه انجام ده اقدام زیر را برای بهبود سلامت مغز توصیه می کند:

 

1-خودن رژیم غذایی سلامت بخش مغز:

رژیم غذایی که از اسید های چرب امگا-3 ، پروتئن،مواد آنتی اکسیدان،میوه ها و سبزی ها و ویتامین های گروه B و مقدارکمی از چزبی های ترانس باشد، سلامت مغز را حفظ می کند.

2-ذهن خود را فعال نگه دارید:

فعلیت هایی مانند یاد گرفتن یک زبان یا مهارت جدید، حل کردن جدول کلمات، رفتن به کلاس های آموزشی و یا یاد گیری رشته های هنری می تواند ذهن شما را فعال نگه دارد.

3-به طور مرتب ورزش کنید:

ورزش کردن می تواند گردش خون را فعال کند، توازن و هماهنگی بدن را بهبود بخشد و ارز بروز بیماری های مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت که خطر زوال عقل یا دمانس را می افزاید، جلو گیری کند.

4-به فعالیت اجتماعی بپردازید:

گذراندن وقت با دوستان، انجام کارهای داوطلبانه و مسافرت میتواند مغز شما را سالم و فعال نگهدارد.

5-به مقدار کافی بخوابید:

نداشتن خواب کافی می تواند اثرات منفی بر مغز داشته باشد.

6-استرس را مهار کنید :

شرکت در تمرین های یوگا، گذراندن وقت با دوستان یا انجام سایر فعالیت های کاهنده استرس،به حفظ توانایی یاد گیری و قدرت حافظه کمک می کند.

7-پیشگیری از آسیب مغزی:

به سر گذاشتن کلاه ایمنی در بعضی مشاغل خاص و موقع سوار شدن بر موتور و بستن کمربند ایمنی در هین رانندگی از صدمه خوردن مغز که می تواند بر خطر افزایش زوال عقل یا دمانس همراه باشد، جلو گیری می کند.

8-کنترل سایر عوارض بهداشتی:

حفظ وزن متناسب، ورزش کردن، خوردن غذای متعادل و مغذی و کنترل استرس،خطر ابتلا به بیماری های مانند دیابت،بیماری های قلبی، فشار خون بالا را که بر مغز تأثیر میگذارد کاهش می دهد.

9-از عادات ناسالم پرهیز کنید:

سیگار کشیدن و دارو های روان گردان می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به دمانس و زوال قدرت شناختی شوند.

10-به سابقه بیماری ها در خانواده خود توجه داسته باشید:

اگر باتوجه به سابقه بیماری ها خانوادگی تان در معرض ابتلا به زوال عقل یا دمانس در دوران سالمندی هستید، با پزشک خود در مورد شیوه های حفظ سلامت مغز و جلو گیری یا کند کردن پیشرفت زوال قوه شناختی مشورت کنید.

 

            منبع-غذا بجای دارو-رضا شیخ الاسلامی


[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 15:01 ] [ behruz ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

از خوانندگان خواهشمندیم كه با نظرات خود ما را یاری فرمایند

بـــا تـشـــکر مــدیـــریت وبلاگ
www.yeldez198@yahoo.com
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

كد ماوس



.


CheckBrowser()Online User

برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


کد گالری

//////////////////////////////////// //////////////////////////////////// !-- Begin Translator Code --> مترجم وبلاگ rotbe sanj /////////
بک لینک طراحی سایت